Alla inlägg den 14 november 2008

Av Elin - 14 november 2008 23:41

I onsdags tog jag ner piggan på hoppträningen igen och det gick mycket bättre denna gång, men ännu bättre kan det bli :)

Igår tog vi en skrittur runt byn där och det var lite kallt så jag red barbacka och fick värme om rumpan. Månen lyste och det var så mysigt :)

Idag har jag kört galoppintervaller med henne på en lägda och det var riktigt jobbigt tyckte hon. Höll inte alls på nå länge och gjorde inte nå många men hon vart svettig på halsen och flåsade riktigt mycke.

Sen har jag jobbat till halv nio ikväll och nu är jag ledig ända tills på måndag eftermiddag, underbart! :D


Min bil fungerar inte än och jag är så beroende av morfar, tur han ställer upp!

Igår bytte pappa den grejen under huven som var trasig men inte fasiken ville den starta ändå. Måste ha hänt nått annat då han var å grejade där.

Sen kunde det har slutat riktigt illa igår också när jag satt där i bilen å försökte starta och tjoffsan låg bak i fönstret. Pappa höll på trixa å fixa och helt plöstligt ser jag eldlågor framför mig, det brann där i huven. Pappa skrek UT UR BILEN! (jag hör dom orden än) det var ju inte det lättaste att ta sig ut när pappas bil stod så nära att jag inte fick upp förardörren, passargerardörren var frösen, så jag flög bak i baksätet (minns inte men bakdörren stod öppen sen så där måste jag nog ha kommit ur) och slet åt mig tjoffsan ut ur bilen. Sprang in, slängde in tjoffsan och hittade en hink jag fyllde med vatten och ut igen. Som tur var gick det bra och inget vart förstört. Men jag skakade bra länge efteråt och hade ont i hjärtat hela kvällen.

Så nu hoppas jag pappa får iordning på bilen i helgen annars måste jag åka in med den på en verkstad..


Jag längtar så till första december!


Godnatt!



Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Lite.
 Vet vem du är.
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar jag läser:


Ovido - Quiz & Flashcards