Alla inlägg under april 2008

Av Elin - 9 april 2008 23:50

Idag vart det en sväng på stan och en fika där. Hann inte simma idag så får ta det på måndag istället.

Sen ikväll var det ju ridning, hoppade underbara plexus. Hoppade en bana som man skulle göra omhoppningssvängar på och det gick bara bra =) Plexus är så himla fin nu! Önskar jag kunde rida han mer än bara en gång i veckan men det skulle bli så dyrt då.


Jag vill börja satsa och tävla mera men först måste jag ha en häst :/

Funderar på om man ska ta och låna en häst? För jag har inte riktigt råd att köpa en ännu, det får vänta en tag.

Ingen som vet av nån hopphäst man skulle kunna få låna? :P


Nu borde jag sova för imorgon ska jag upp och jobba på dagis =)


Godnatt!



Av Elin - 9 april 2008 01:57

Idag har jag hunnit med mycket på min lediga dag! :D

Först tog jag en låång sovmorgon och sen var det daxs för tvättning eftersom jag hade tvättid idag (mattias är hos sin mamma så jag fick lov att tvätta, han brukar annars sköta den.) Så jag startade två maskiner och sen stack jag ner på ådalshallen och simmade. Skönt att få röra på sig, behövs verkligen nu innan bikini säsongen! Sen hem igen å starta nya tvättmaskiner innan man drog in på stan å jakten för en sallad, mumsigt! Sen hem igen å tvätta å tvätta..

Sen ikväll kom Amanda hit och gjorde mig sällskap hela kvällen =) Vi såg på film och hade det trevligt. Kul att få sällskap när man är ensam hela dagarna för det blir så ensamt annars när man är van att ha nån omkring sig.

Tur att jag har tjoffsan å sova med annars hade det varit så ensamt! Men tjoffsan är ju väldigt sällskaplig så det går så bra så =)


Imorgon är jag ledig också så då tänkte jag simma igen och sen göra några ärenden på stan.

Fick veta igår att jag får ta semester i sommar :D Ah trodde jag aldrig jag skulle ha betald semester men det har jag. Låter nästan lite lyxigt! Medan andra måste söka sommarjobb får jag semester från jobb =)

Fick dock den mindre braiga semesterperioden, den första perioden som börjar i juni. Men ska inte gnälla eftersom man överhuvudtaget får semester.


Tänkte lägga in lite bilder från fjällen men orkar inte göra det nu så det får bli imorgon kanske :P


Nu ska jag krypa ner med tjoffsan i min renbäddade säng, bästa som finns med renbäddat!


Godnatt!

Av Elin - 6 april 2008 23:16

I fredags åkte vi hem från fjällerna, så vi var väl hemma här vid nio på kvällen. Då hämtade jag tjoffsan direkt hos farmor och farfar för jag saknade henne så. Även fast den katten kan vara en hopplös bitch så tycker man om henne, det går bara inte att inte tycka om hon! Alla som träffat hon faller för hon direkt. Hon är verkligen speciell den katten, mer som en hund typ.

Iaf så hos farmor hade hon varit i fönstrerna och fått syn på ekorrar, så både hennes och ekorrarnas svans gick lika fort. Sen så när hon satt där hade hon rivit ner blommor. Sen hade hon flögit upp på bordet med en himla fart så hon fick inte stopp och både hon å tallriken flög i golvet. Jag säger då de att hon kan vara världens busigaste katt men sen helt plötsligt kan hon ligga nånstans å sova.

Ja iaf så ringde farmor mig igår och sa att hon saknande tjoffsan och att det var så tomt utan hon. Tomt kan jag förstå att det blit utan hon och sakna hon kan jag också förstå, för man fassnar för hon direkt!

Farmor fick ju ta bort deras katt för några månader sen så sen dess har hon varit kattlös. Men hon fyller ju år till helgen och pappa kom ju med en bra idé om vad vi kan ge henne i present, tjoffsan! nej aldrig men ni kanske förstår vad? En katt! :)


Tillbaka till fjällen.

Syrran och jag kom fram vid tio tiden på morgonen till bruksvallarna i tisdags och då var det skinande sol :) Så det var bara att byta om till täckbyxor å sånt och ge sig av upp på fjället och sola :) Sen resten av veckan har det varit molnigt och skitväder men vi har ändå gett oss av upp på fjället och haft det mysigt med en eld och så.


Sen igår var det ju hopptävling. Jag var så nervös så jag skakade innan och kunde knappt äta nått. Jag startade sist i min klass och blev bara mer å mer nervös när det började närma sig min tur. Jag hade inga förväntningar för folk har sagt att plexus blir så nervös på tävlingar så han tar med sig massa bommar. Så jag tänkte det får gå som det går.

När det var min tur gick jag in på banan och började hoppa, vi nollade grunden och sen på omhoppningen körde jag järnet. Jag svängade och han hoppade och bommarna låg kvar!? Sen när jag stod där på banan sa dom att jag skulle stanna kvar inne på banan, jag tänkte jaha jag kom väl trea då. Men så ska vi ställa upp och då säger dom att jag vann! Va jag, gjorde jag!? :D Jag var så nöjd med plexus och han var så fin! Sen sa Sara (min ridlärare) att plexus aldrig gått en dubbelnolla (inga fel i grunden och inga fel i omhoppningen). Eftersom han alltid brukar ta med sig massa bommar på tävlingar. Jag är skitstolt och jättenöjd! :D

Jag har fortfarande faktiskt inte fattat att det var jag som vann.


Så idag har jag sovit hemma i lugnvik och sen har jag jobbat. Kändes konstigt att jobba igen då man varit ledig hela åtta dagar. Man var typ lite seg å så men man kommer ju snabbt in i det igen.


Nu kanske man ska sova så man inte sover bort hela morgondagen. Fast börjar ju jobba klockan två och innan de hinner man typ inte göra nått ändå :/ Skulle faktiskt behöva köra en sväng med snabeldraken här och med skurmoppen men kanske jag får ta på tisdag då jag är ledig :)


Godnatt!



Av Elin - 1 april 2008 03:05

Jag är svintrött! Snart varit vaken i ett helt dygn och ska nu köra bil i typ sex timmar :S Har laddat upp med mycket kaffe och redbull så somna ska jag väl inte göra :P

Nu rullar jag och syrran mot bruksvallarna!


Hejdå Kramfors! :P

Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Lite.
 Vet vem du är.
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar jag läser:


Ovido - Quiz & Flashcards