Alla inlägg under mars 2009

Av Elin - 25 mars 2009 12:49

Idag är det våffeldagen, jag funderade där ett tag att åka ner på kvantum och köpa mig ett våffeljärn så jag kunde äta våfflor idag. Men då ringer mormor nyss och frågar om jag vill komma dit och äta våfflor idag :) Så nu slapp jag köpa ett den här gången men måste nog ta och köpa ett nån annan gång ändå.


Nu ska jag fortsätta städa ugnen, eftersom det luktar bränt då man använder den så man får vädra hela lägenheten :P Sen ska jag och sus ta en promenad i det härliga vädret. Måste ju njuta av min sista lediga dag innan åttadagars börjar igen.



Av Elin - 25 mars 2009 01:05

På första bilden är det gustav som rider och på den andra björn :)  

Av Elin - 25 mars 2009 00:26

Så var helgen slut och det är redan onsdag enligt klockan.

Helgen har varit underbar som alltid då jag får besök av gustav och denna gång kom grabbarna upp samtidigt + att jag var ledig hela helgen dessutom :)

 

Så på fredagen fick vi upp både gustav och björn på piggan, dom var jätteduktiga och red tillochmed själv på henne :)


Lördagen spenderade vi hemma hos mamma och pappa med att åka skoter upp till snödåsstugan och grilla korv. Senare på dagen bjöd mamma och pappa på middag och kvällen avslutades i bastun. Hel mysig dag :)


Söndagen vart väldigt lugn då björn skulle åka hem. Gustav och jag hade en kväll för oss själva framför tven och beck. Såklart hann vi med stallet också, jag mockar och gustav fixar maten. Sen longerade vi piggan så hon fick göra av med lite energi.


Måndag var det jobb och gustav åkte hem.


Idag har jag varit ledig så då passade jag och piggan på att ta oss en långtur, vi var ute närmare två timmar i solen :) 




Av Elin - 19 mars 2009 14:38

Denna torsdag kunde inte börjat bättre!

Tog en ridtur i det underbara vädret och bara njöt av solen :) Sen ringer dom från jobbet och säger att jag får ledigt vecka 20 och 21, så nu kommer alltså min drömresa till usa bli av i maj. MAJ, det är ju snaaart!  Jag är faktiskt lite nervös redan. Så alltså vecka 20 lyfter jag och karin mot usa och buffalo, ingen är gladare än jag :)


Nu ska jag fortsätta min dag på jobbet och hoppas det är snälla kunder nu när jag är på sånt bra humör. Iofs så är det min åttonde och sista dag innan helg så jag skiter i om dom är snäll eller inte :P Dagen kommer sluta bra också då gustav kommer ikväll :)




Av Elin - 19 mars 2009 01:00

Piggan gjorde riktigt fina språng idag på träningen. Hon blir bara finare å finare! :) Vi hoppade linjer och det var rätt låga hinder så hon laddar så mycket då, går bättre när det är lite höjd på hinderna för då skärper hon sig mera.

Hon fick även sina fötter fina idag, så nu ska väl skona sitta ett tag. Nu har damen små och jättegulliga hovar, de är bra för hennes växer ju som ogräs.


Jag och karin smidde planer igår, nu är det bara att hålla tummarna! Imorgon får jag troligtvis veta, går det vägen berättar jag då.


Godnatt!





Av Elin - 17 mars 2009 23:33

Nu är det godnatt!

Halv sex imorgonbitti ringer väckaren..


Idag har jag hunnit med en himla massa grejor men vi tar det imorgon.


Av Elin - 16 mars 2009 23:47

Ikväll har jag hälsat på dessa två busfrön, sigge och frasse. Den busigaste är sigge och sitter till vänster. Mormor och morfar bjöd även på semla när jag åkte dit efter jobbet för att hämta sis :)


Imorse var det riktigt skitväder. Jag och piggan vart dyngsur av allt regn så vi gick ner på ridskolan och dressyrade där för att slippa regnet. Hon var jättefin idag, jobbade på riktigt bra :)




Av Elin - 15 mars 2009 23:59

Idag har min bil fått en ordentlig puts. Sis dammsög, jag torkade inuti och avslutade med en tvättning utanpå. Inte för det är nån mening att tvätta den då det är sånt här slaskväder ute men en liten stund fick den vara fin iallafall. På jobbet gick det segt idag, söndagmorgon är ingen höjdare att jobba. Tiden går så sakta då det är lite folk.


Piggan fick vila idag så istället åkte jag hem till mamma och pappa för att äta middag. Tacogratäng, mums! Jag önskar jag kunde laga mat också men det är ju så himla tråkigt. Så här hemma hos mig blir det oftast makaroner, ris eller mos med typ köttbullar till :P Det är lätt att laga.

Min snälla mormor ringde precis då jag var på väg hem till mamma och pappa, hon frågade om jag ville äta där men då hade jag lovat mamma. Alla ville bjuda mig på middag idag :)


Nu är det slut på helg men bryr inte mig ett dugg då jag har jobbat hela helgen ändå. Nu jobbar jag bara fyra dagar till sen är jag ledig i tre dagar, dom dagarna ska jag spendera med gustav :)



Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Lite.
 Vet vem du är.
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13 14 15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar jag läser:


Ovido - Quiz & Flashcards