Alla inlägg under juni 2009

Av Elin - 6 juni 2009 12:01

Min katt är en riktig sjusovare, precis som sin matte! Tar jag sovmorgon gör hon också det (oftast iallafall, det finns undantag då hon istället leker sönder lägenheten men de var längesedan hon väckte mig på morgonen nu), kliver jag upp på morgonen för att gå till jobbet ligger hon oftast kvar, kan ibland kliva upp och sätta sig i fönstret istället. Måste ju ha koll på vad som händer utanför lite då och då också, hon är så nyfiken också. Precis som sin matte!

Sen att hon är en bitch är bara sött, få hon inte som hon vill eller att det inte passar damen kan hon alltid bita en. Eller om man retar henne kan hon ge igen senare med att bita en i foten. Det vet jag inte om hon fått från sin matte? ;)

Tjoffsan är underbar! <3

Av Elin - 5 juni 2009 09:18

Det är helt sjukt va tiden går fort! Det är redan två år sen det var jag som stod där med vit klänning, höga klackar och mössan på huvudet där på flaket. Jag minns det som det var igår, det är läskigt va tiden springer iväg..

Lite synd tycker jag om årets studenter, vilket dåligt väder dom har fått. Runt 10 grader och blåser svinkallt, kan ju hoppas det inte börjar regnar iallafall. 

Men jag får inte se nå studenter idag eftersom jag börjar jobba klockan två..


Nu ska jag krypa under täcket en stund med tjoffsan, har haft morgonjouren i stallet och man blev så frusen då det blåste så kallt..


Ha en underbar dag alla studenter!


Av Elin - 3 juni 2009 23:36

Piggan och jag har även hunnit tävlat. Hon fick gå sin första lokala hopptävling i lördags, det gick jättebra :)

I 90cm klassen kom vi runt felfritt och fick en blågul rosett eftersom bedömningen var A, sen i 1m klassen fick vi ett stopp för vi låg helt fel. Hon var verkligen inte sig lik i helgen, hon som brukar vara så pigg och bjuda mot hinderna var jätteseg, måste ha varit solen och värmen som gjorde det :/

Sen på söndagen skulle vi ha tävlat regionalt 1m men vi fick inte starta för på veterinär besiktningen sa dom att hon var halt, tråkigt men kanske var lika bra då det var ännu varmare den dagen. Men halt är hon inte iallafall, hopptränade idag och hon var lika pigg som vanligt :) Så som det ser ut nu blir det nog start på njurundas lokala hopptävling på lördag :)


Nu ska jag sova, jobb imorgonbitti.


Av Elin - 3 juni 2009 16:55

Jag kanske ska ta mig tid och skriva lite om usa resan då.

Det var inte en helt lätt resa dit, en massa frågor, papper att fylla i och tillsist tullen i usa. Där tog dom in karin och förhörde henne i mer än en halvtimme, jag stod där helt själv på en jättestor flygplats och visste inte vad jag skulle ta mig till eftersom dom sa till mig att de skulle ta några minuter. Jag började undra om hon gått ut nån annan väg, vart våra resväskor skulle ta vägen när vi aldrig hämtade ut dom osv. Tillslut kom hon ut och såg helt förstörd ut, dom hade frågat henne om allt men när hon inte förstod blev dom arg, usch vilka hemska män. Stora mörkhyade män, nästan som poliser för dom hade en massa saker runt midjan.

Jaja vi kom iväg och skulle hämta våra väskor, precis då håller en gubbe på att dra iväg dom (eftersom vi var så sena pga av tullförhöret), så vi stannar han och säger att det är våra.

När vi sedan skulle vidare till buffalo håller vi på att missa flyget för dom hade ändrat gate och eftersom vi inte är så bra på engelska hade vi inte fattat det när dom ropat det i högtalaren. Men vi kom på flyget till buffalo och där stod jim och hämtade upp oss och vi åkte vidare till jamestown :)


Första dagen vi var där fyllde Katarina 6 år så vi åkte dit och firade henne, blev en heldag där hos dom med middag, tårta och allt. Resten av dagarna åkte vi mest runt och kollade på allt. 

Amish såg jag, helt otroligt hur dom lever som. Rätt coolt att dom kör omkring med häst å vagn där andra människor kör bil och lastbil.

Sen det bästa med hela resan var ju Niagara fallet, det ska jag se en gång till i mitt liv! Kunde aldrig få nog av att kolla på det. Helt fantastiskt! :D 


Sen hemresan trodde vi skulle gå lättare men icke. En massa krångel då också. Först att dom hade glömt en bokstav på mitt efternamn på biljetten, resebyrån sa att det inte gjorde nått men det gjorde det visst! Så efter att dom fått göra en ny biljett till mig i buffalo kom vi iväg med flyget till new york och vi tänkte nu måste det vara slut på allt krångel. Men inte det heller, när vi ska kliva på flyget till sverige har dom dubbelbokat karins sittplats så hon fick en ny längst fram i planet och jag fick också en ny eftersom ett barn skulle sitta på min plats. Så vi fick sitta jättelångt ifrån varandra. Tillslut landade vi på svenska mark och jag kunde pusta ut, flygrädd som jag är!


Åker gärna tillbaka nästa år men då vill jag inte vara med om lika mycket krångel! Annars var resan helt underbar och jag har äntligen fått åkt på min drömresa till usa :D Elisabeth sa att nästa gång jag åker över dit ska hon ta mig till new york några dagar där vi ska bo på hotell, det blir nått de! :D


Av Elin - 2 juni 2009 22:22

Bild 1-5: Niagarafallet, helt otroligt fantastiskt fint! Går inte att beskriva, man måste uppleva det!


Bild 6: Katarinas superfina tårta, hon fyllde 6 år medans vi var där. (Katarina är förövrigt min fyrmänning. Fick dock inga bilder på henne)


Bild 7: Elisabeths söta hus.


Bild 8: En skolbuss, jag älskar dom gula!


Bild 9: I de här stora fina huset bodde vi.


Bild 10: Jag och Karin vid Lake Erie (en av dom fem största sjöarna i usa)


Bild 11: Lake Erie igen och ja det är en sjö inte ett haaav som man kan tro.


Bild 12: Buffalo och en bro över till Canada


Bild 13: Tro ni inte jag hittade en hästaffär ;)


Av Elin - 2 juni 2009 22:19

Jag har kommit hem från usa och har hunnit med en hel del saker efter det också. Ska ta och göra en kort sammanfattning men först kommer lite bilder från usa, ska bara ladda upp några först.


Presentation

Omröstning

Känner du mig?
 Ja!
 Lite.
 Vet vem du är.
 Nej!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Bloggar jag läser:


Ovido - Quiz & Flashcards